سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ژله رنگی قالبی

سلام مهربونا

اگه مثل من عاشق درست کردن ژله های رنگی رنگی هستین اما حوصلشو نداری یا سخته واست، این پست مخصوص شماست. فقط با دو رنگ ژله و چند قطره رنگ خوراکی میتونین ژله به این شیکی و خوشگلی درست کنین.

 

مواد لازم :

ژله سبز دو بسته (طعم دلخواه)

ژله قرمز دو بسته (طعم دلخواه)

آبجوش 4 لیوان

بستنی 4 لیوان

رنگ خوراکی قرمز و سبز

ژله آلوئه ورا 2 ق غ

تخم شربتی خیس خورده 2 ق غ

 

طرز تهیه :

دو بسته ژله سبز رنگ رو با دو لیوان آب جوش حل میکنیم تا کاملاً شفاف بشه. وقتی از حرارت افتاد، دو لیوان بستنی که به دمای محیط رسیده و آب شده رو اضافه و مخلوط می کنیم. قالب رو با کمی روغن مایع چرب میکنیم.

 

یک سوم از ژله رو در قالب می ریزیم و در یخچال میذاریم تا نیم بند شه. چند قطره رنگ خوراکی سبز به بقیه ژله اضافه می کنیم و نصف این ژله رو روی لایه قبلی ریخته و دوباره در یخچال میذاریم. به باقی مانده ژله دوباره چند قطره رنگ خوراکی اضافه میکنیم و روی لایه بعد می ریزیم و در یخچال میذاریم.

 

دو بسته ژله قرمز رنگ رو هم به همین منوال آماده می‌کنیم. دقیقا همون سه مرحله اضافه کردن رنگ رو هم برای رنگ قرمز تکرار میکنیم. در یخچال میزاریم.

بعد از این که کاملاً بست دورش رو آزاد می کنیم و در ظرف برمیگردونیم. کمی ژله آلوورا رو در آب جوش حل میکنیم. تخم شربتی خیس خورده رو بهش اضافه و روی ژله می ریزیم و دوباره در یخچال میزاریم تا ببنده.

 

 نکات :

اگه قالبتون مثل من تهش گود نبود، اولین لایه رو تخم شربتی بریزین یا میتونین کلا حذفش کنین.

این مقدار موادی که گفتم ژله بزرگی میشه،شما مقدار رو نصف کنین.

اگه ژله از قالب درنیومد،چند ثانیه در آب گرم نگه دارین و برگردونین.

بجای بستنی میتونین از شیر هم استفاده کنین.

 

منبع: آموزش فینگرفود